zadaj pytanie
  • AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

     

    Dynamiczna wymiana oleju

     

    w skrzyni automatycznej

     

     

    "W NIEKTÓRYCH AUTOMATYCZNYCH SKRZYNIACH BIEGÓW OLEJU SIĘ NIE WYMIENIA“. OBALAMY TEN MIT.

    Nowoczesne "automaty" to bardzo skomplikowane i precyzyjne urządzenia, wymagające specjalistycznej obsługi. Z przyjemnością informujemy, że wprowadziliśmy do oferty nową usługę – dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej urządzeniem ATF Extra Pro

     

     

    Dlaczego olej w skrzyni trzeba wymieniać? 

     

     

    Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju.  Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.

     

     

    Co to jest?

     

     

    Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest procesem, który umożliwia wymianę całego oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym.

     

    W niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia – to MIT !!!  

     

     

    Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza?

     

     

    Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma ogromne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent. 

    Następnie wymieniamy w skrzyni biegów filtr.  Dzięki temu, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. 

    Olej w skrzyni biegów pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów.

    Aby zadbać w pełni o automatyczną skrzynię biegów, warto przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju po przejechaniu ok. 50 - 60 tys. km, a następnie dokonywać takiej wymiany regularnie co kolejne 50 - 60 tyś km.

    Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze? Zadzwoń pod numer +48 660760147 .

    « powrót
imię i nazwisko:
marka i typ auta:
numer telefonu:
adres e-mail:
rodzaj serwisowania:
StartO nasUsługiPoradyPromocjeKontakt Copyright © 2010 twojadomena.pl

Komunikacja z serwerem